Twin Games events WSV 1930 Voetbalschool

twin gamesAfgelopen dinsdag 29 december organiseerde de WSV1930 Voetbalschool de vernieuwde voetbalvorm de Twin Games. Deze voetbalvorm word gespeeld bij onder andere Ajax, AZ en andere BVO’s.
Om 12.30 uur werd er gestart met een warm-up uit de voetbalkoker van de befaamde trainer José Mourinho. Daarna werden de groepen in verschillende leeftijdscategorieën ingedeeld om daarna in verschillende partijvormen te trainen om het voetbalproces en de Twin Games voetbalvorm goed te kunnen spelen.

Overzicht van de aangeleerde trainingsmodules:

Partijvormen:
4v4 en 5v5 met Soccerwave.
De partijvorm werd gestart met een speler die in dribbelt met de bal en vervolgens speelde hij de bal in op de Soccerwave. Bij dit element oefende hij hier onder druk de bal aan te nemen en meteen het 1v1 duel aan te gaan. In deze partijvorm werd de spelers het omschakelmoment balbezit/ balverlies aangeleerd. Door het doordraai systeem wat ook wordt gebruikt in de Twin Games ervoeren de spelers te voetballen uit verschillende posities.

Partijvormen:
Deze voetbal module 3v2, 4v2 en 4v3 komt uit eigen koker en tijdens deze instructie leerden we de spelers te voetballen met een overtalsituatie. In deze voetbalvorm lieten we de spelers het voetbalspel verplaatsen en keuzes maken om dominant te blijven voetballen. Alle facetten van het voetbal kwamen de deelnemers tegen in deze trainingsvormen.

Partijvormen:
In de 2v2 partijvorm brachten we de spelers diverse looplijnen bij en leerden wij ze deze te herkennen, met als doel om schuin voor of schuin achteruit te leren voetballen. Ook de bewegingen zonder bal of juist schuin achter elkaar verdedigen om het midden dicht te houden kwam aan bod, dit om steekballen te voorkomen.

Tussen 15.00 uur en 16.30 uur werden er diverse Twin Games wedstrijden gespeeld. Door middel van de andere veldafmetingen en spelregels die worden gebruikt in deze vernieuwde voetbalvorm, leverde dit mooie competitie op voor alle spelers en daar doen we het voor!

Omdat we zoveel enthousiaste reacties hebben gekregen zullen we de Twin Games volgend seizoen zeker weer herhalen!

Tip: leuke foto’s in het fotoalbum op de site!

twin games